Vissza az előző oldarra
játék a talassia világa nevű fórumrészben játszódik. Azon belül is éppen ahol a karaktered tartózkodik. pl: ha a kastélyban van, akkor ne a kastélyon kívüli témába írd bele, hogy mit csinál. Oda csak akkor írj,ha a karaktered kilépet a kastélyból.


A játékban meghatározott jelölések vannak.
Azok a szövegek, amik //-jelek között vannak, csak és kizárólag külső, userekkel kapcsolatos információkat, beszélgetéseket tartalmaznak. Ezek használatát illik minimalizálni, a játék a karakterek helye, nem a user társalgásé, arra van külön hely. Példa:

//Bocs, user el úgy 30 percre, munka miatt//

Ha történést, vagy a karakter cselekvését akarod leírni, azt tedd *-jelek közé. Ezen belül külön megjelölheted a karakter gondolatait, ha "-jelek, vagy ~-jelek közé teszed. Példa lehet a következő:

*belép a fogadó ajtaján egy magas, cifra ruhás alak, s körbenéz. "Ma is jó sokan vannak", gondolja, majd fennhangon köszön*
Szép estét mindenkinek!

Mint fenn is látható, azok a bejegyzések, mik nem kerülnek semmiféle jelek közé, a karakter kimondott szavai. A kimondott szavak hangerejét, tónusát a fent megismert *-jelek között lehet hozzá ileszteni:

Hiányoztál már... *suttogja forrón, szenvedéllyel teli hangon*

A karakter kimondott szavait néha jelölik még az irodalomban megismert gondolatjellel:

-Egy korsó sert, DE RÖGTÖN!
De ez nem jellemző, inkább nem használunk semmit.

S elfogadott dolog még, hogy a nagybetűs írásmód kiabálást jelent, mint fenn.

Ennyit a játék jelöléseiről röviden, ez bizonyára nem a teljes lehetőségek tárháza, de kezdetnek elég lesz.

Térjünk át a netikettre, azaz mit illik, és mit nem a játékon belül.
Általánosan elfogadott dolog, hogy az érkező köszön a bentieknek, akár csak egy biccentéssel, s a bentiek is köszönnek neki, ha észreveszik. Ez alól rengeteg kivétel van, ez csak egy gyenge irányelv.

A legfontosabb szabály, amit illik betartani betartani, az a feltétele mód. Ha a karakter bármi olyat cselekszik, ami másra hatással lenne, azt soha nem írhatja le megtörtént eseményként, hanem csak szándékként, hogy a másik tetszése szerint reagálhasson rá, továbbá cselekedeteit ne hosszú sorokban írja le, mert bármikor közbevághatnának, hanem ésszerűen rövid lépésekre bontva.
Rossz példa:

*előkapja kardját, közben egy széket a jobboldali arcába rúgja, hogy annak orra törik, s eszméletlen bukik vissza, kardja kettőt villan, s a másik kettő torkából már spriccel is a vér. Majd három másikat félrelökve kirohan az ajtón és eltűnik az utca forgatagában.*

Ugye nem kell külön magyaráznom, hogy ez mennyi játéklehetőséget hagy a többieknek.
Helyette ez az elfogadottabb:

*előrántja kardját, közben lábával a jobb szélső arca felé rúgja a széket, hogy meglepje, megzavarja, kardja pedig a jól begyakorolt mozdulattal a másik kettő torka felé száll vízszintesen.*

S ez esetben a többi résztvevő is játszhat, reagálhat. S hogy hogyan? Nos, egy ilyen csetepatéban legjobban talán a karakter klánja és tudása számít. Ha a karakter harcos, ez a cselekvés nem hihetetlen dolog, míg ha az Universitas könyvtárosa, lehet bármilyen magasan képzett, kevés esélye van a sikerre. Tehát az egymással küzdők figyelembe veszik a másik karakterét , s az alapján eldöntik, hogy mi is történik, mint ahogy neked is ezt kell majd tenned. Tehát ha balról jobbra egyre képzetlenebbek, az első jobb mint te, a második veled megegyező, a harmadik pedig jóval alacsonyabb, akkor ezek a válaszok születhetnek:

*az acél csikordulására reflexből ugrik hátra, így a kard előtte suhan el, majd ő is kardot ránt*

*nem számított fegyverre, s társa is elulgrott mellőle, így már csak egy rövid fordulatra van ideje, a kard a nyaka helyett a vállába mar, a fájdalomtól fintorogva kap egyetlen fegyvere, a tőre után*

*a kardra markoló kezet figyelte, így a felé reppenő szék teljesen váratlanul érte, kezét se tudja már felkapni, fejen találja, és hátrabucskázik az asztalok között, majd szédelegve próbál feltápászkodni*

Mint láthatod, mindenki maga dönti el, hogy az őt ért támadásokat elkerüli-e, és ha igen, hogyan, továbbá, hogy milyen mértékű sérüléseket szenved, elájul-e vagy mennyire harcképes.

Természetesen, azért kicsit bonyolultabb a dolog. Itt nincsenek szintek (remélem mond valamit ez neked) nincs mihez mérni tudásod, hatalmad. Figyelni kell a másikat, főleg ha még nem ismered, hogy mit tesz és hogyan. Elismerem, kell hozzá egy kis gyakorlat.

Még egy fontos dolog, hagyd, és főként várd meg, míg a másik reagál. A játék nem gépíró verseny. Nem az nyer, aki gyorsabban le tudja írni, mit tesz a másikkal, s az hogyan hal meg egy nyikkanás nélkül, csak mert lassabb a nete, vagy lassabban gépel.

És még egy nagyon fontos dolog. Senki sem hallhatatlan! Lehetsz bármennyire nagy varázsló, harcos vagy akár isten, azért legyen gyenge pont, ha szükséges. De kérlek, igyekezz elkerülni a harcokat, a halált. Ez a játék nem erről szól, hanem hogy jól érezd magad, és a többiek is
.
Ebből több dolog is következik:
-Ölni a játékban nem etikus, csak ha a másik fél is beleegyezik, s a helyzet semmi más kiutat nem hagy. Egy karakter érték a másik számára, nincs joga senkinek megfosztania a másikat a játékától, annak örömétől.
-Senki sem halhatatlan, ilyen nincsen. Egy harcban igen könnyen sérül mindenki, majd a felcserek vagy a mágia ezen segítenek, de senki nem kerülhet el minden támadást bravúrosan, hacsak nincs magasan az ellenfele felett harci tudásban, de még ilyenkor is megeshet, hogy egy jól megfogalmazott, meglepő támadás sebezhet.
-A tudás sokat számít, de ott a túlerő, ha egy magas "szintűre" sok kisebb támad, legyőzhetik Ez is csak egy irányelv, de kezdetnek jó.
-Az íjjász kemény dolog, mert vessző elől kitérni nehéz, de ha alacsonyabb "szintű" íjjász vagy, akkor tudd, hibázhatsz, gond nélkül lőhetsz mellé. De gondos célzás után gyanútlan ellenfelet bizony egy kezdő íjjász is lelőhet, s akkor már csak a páncél segíthet.
-Ne akarj feltétlen hatalmas mágikus varázstárgyakat. Ne legyen feltétlen mindent átvágó kardod, s átvághatatlan keménységű páncélod, ez nem a félistenek világa. Őszintén szólva később se legyen.

Fontos netikett még, hogy offban ne sértegesd a másikat, ha úgy érzed a karaktere bunkó, fogadd el, hogy az csak egy karakter, a user nem feltétlen ilyen. Ha valaki más vét a fentiek ellen, offban finoman figyelmeztetheted, hogy nem reális, amit tesz, de ne menj bele vitába, megölheti a játékot.

Remélem tudtam segíteni, és hamar beletanulva, te is jól fogod érezni magad. Elnézést, hogy ilyen hosszú lett a bevezető, de szükségesnek éreztem.
De talán a legjobb dolog amit az elején tehetsz…Figyelj! Figyeld csak a többieket, hogy hogyan játszanak, hogy cselekszenek, hogy használják az itt leírtakat. Remélem épp nem chat szinten fognak épp akkor játszani.